El passat diumenge, dia 29 de gener, l’Escola de Ball de Bunyola celebrà la festa del Quarteró a la possessió de Raixa amb el tradicional dinar d’arengades i una ballada popular.
El Grup Excursionista de Bunyola organitzà la caminada per als qui volgueren partir a peu fins a Raixa. Els assistents a la festa foren rebuts pels xeremiers i pogueren fer una visita per les cases i els jardins de la possessió, guiada per Toni Colom, gestor de Raixa.

La clastra i la carrera de Raixa s’ompliren de taules on dinaren prop de 500 persones que pogueren torrar carn o menjar les arengades amb verdura, els moniatos torrats i les taronges que havien preparat els membres de l’Escola de Ball ajudats per l’Associació Koslowsky.
Després del dinar hi hagué els parlaments de Mercè Bujosa com a representant del Consell de Mallorca, del batle de Bunyola, Andreu Bujosa i del director de l’Escola de Ball, Jaume Pascual. Aquest darrer agraí la col·laboració de totes les persones i entitats que feren possible la festa: Cos de Protecció Civil, Grup Excursionista, Associació J. Koslowsky, Xeremiers, revista Es Castellet, Ajuntament de Bunyola, brigada municipal i Policia Local, Consell de Mallorca, membres de l’Escola de Ball, els seus familiars i els assistents a la festa.
El Quarteró acabà amb la tradicional ballada popular a la clastra de la possessió.
Què és la festa del Quarteró?
La festa del Quarteró se celebra des de l’any 1995 i commemora el dinar que els talls de collidores i jornalers feien a les possessions per celebrar el final de la temporada de collita d’oliva. El dia de la festa, l’amo de la possessió els regalava un quarteró de vi, mesura tradicional equivalent a 16 litres. El dinar d’aquell dia es basava en arengades amb verdura, olives pansides, pa, oli verjo d’oliva, taronges, moniatos bollits o torrats i vi. La celebració finalitzava amb balls i cançons populars enrevoltant una focatera. La festa fou recuperada l’any 1995, ara fa vint-i-dos anys, per l’Escola de Ball de Bunyola, que des d’aleshores (excepte els anys 2014 i 2015) l’ha organitzada a una possessió de Bunyola el darrer diumenge de gener.